Oppgave: Planlegg supervisjon

F3-3 - Formål: Å hjelpe deg som LIS til å ta aktivt ansvar for egen læring ved å planlegge konkrete læringsaktiviteter og avklare når og hvordan du involverer supervisor i oppfølgingen.

Illustrasjon av en lege som står foran en kalender og en klokke

Slik fungerer oppgaven

Velg tre læringsaktiviteter du ønsker å gjennomføre den neste perioden, knyttet til relevante læringsmål. Du planlegger samtidig når og hvordan du vil diskutere disse med supervisor. 

Skriv ut denne siden som PDF (knapp nederst på høyre side) dersom du ønsker å skrive inn for hånd. Ta den gjerne med til neste veiledningssamtale. 

  • Læringsmål velger du selv.
  • Aktivitet kan for eksempel være Mini-CEX på akuttvurdering, CBD på komplekst forløp, DOPS på prosedyre, konkret tilbakemelding fra supervisor på pasientsamtale/kommunikasjon. 

Læringsaktivitet 1

  • Læringsmål:

  • Aktivitet: 

  • Når ønsker du å gjennomføre aktiviteten? 

  • Når og hvordan planlegger du å diskutere den med supervisor? 

Læringsaktivitet 2

  • Læringsmål: 

  • Aktivitet: 

  • Når ønsker du å gjennomføre aktiviteten? 

  • Når og hvordan planlegger du å diskutere den med supervisor? 

Læringsaktivitet 3

  • Læringsmål: 

  • Aktivitet: 

  • Når ønsker du å gjennomføre aktiviteten? 

  • Når og hvordan planlegger du å diskutere den med supervisor?

 

Tips

  • Velg aktiviteter som utfordrer deg faglig.
  • Spre læringsaktivitetene over ulike typer ferdigheter (klinikk, prosedyrer, samarbeid). 
  • Husk at veileder kan hjelpe deg med å velge aktiviteter som passer til dine behov.
Sist oppdatert 28.04.2025