Leder
Læringsmål for ledere (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).
Kunnskapsmål
- Kjenne godt til CBME.
- Kunne legge til rette for at LIS kan oppnå læringsmålene sine.
- Legge til rette slik at man har grunnlag for å vurdere om læringsmålene er oppnådd, for eksempel ved vurderingskollegium.
- Effektmål: Kjenne til eget ansvar for tilrettelegging av utdanning, ved å tilrettelegge for veiledning og gruppeveiledning og prioritere opplæring av LIS i klinisk hverdag.
Ferdighetsmål
- Effektmål: Kunne reflektere over hvordan prioritering av LIS-utdanning, og tilrettelegging for dette, i klinisk hverdag har ringvirkninger og gir bedre kvalitet i helsehjelpen over tid og mer robuste og stabile arbeidstakere.
Holdningsmål
- Være motivert for å tilrettelegge for utdanning av LIS.
- Være motivert for å skape et miljø med åpen kommunikasjon og rom for "feil" og påfølgende forbedringspotensial uten skam.
- Effektmål: Være motivert for å øke interessen for opplæring i egen avdeling og jobbe for at det gis fortløpende tilbakemeldinger i kollegiet.
Sist oppdatert 17.12.2024