LIS1
Læringsmål for LIS1 (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).
Kunnskapsmål
- Kjenne til CMBE.
- Forstå begrepene supervisjon og veiledning.
- Vite at læring tar tid, og at man blir raskere flink dersom man ber om hjelp og tilbakemelding.
- Effektmål: Forstå hvordan spesialiseringsløpet er lagt opp.
Ferdighetsmål
- Kunne ta imot og bruke tilbakemeldinger til forbedring.
- Kunne be om veiledning.
- Kunne be om tilbakemeldinger i klinisk praksis (supervisjon).
- Effektmål: Vite hvordan man ber om tilbakemeldinger og bruke disse i egen læring.
Holdningsmål
- Verdsette viktigheten av læring i læringssonen.
- Be om og ta imot konstruktive tilbakemeldinger.
- Akseptere at når ting går dårlig er potensialet størst for læring.
- Effektmål: Være motivert for aktiv læring og akseptere at man er i et læringsløp.
Sist oppdatert 18.12.2024