logo Helse Sør-Øst

LIS2/3

Læringsmål for LIS2/3 (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).

Kunnskapsmål

  • Deltaker vet hva CBME er og forstår at fortløpende tilbakemeldinger er essensielt i spesialiseringsløpet.
  • Kjenne til forskjellige former for tilbakemeldinger og hvordan disse kan gjøres konstruktive, både som sender og mottaker.
  • Kjenne til begrepene læringssone og prestasjonssone.
  • Bevissthet om ansvar for egen læring/progresjon.
  • Effektmål: Kjenne til LISforløpets verktøy og hvordan man kan ta disse i bruk.

Ferdighetsmål

  • Kunne gi konstruktive tilbakemeldinger til mindre erfarne kollegaer i supervisjonsøkter.
  • Kunne be om supervisjon og veiledning og tilbakemelding på eget arbeid.
  • Kunne maksimere en supervisjonsøkt ved å avstemme agenda og sette rammer.
  • Kunne fungere som veileder for LIS1.
  • Effektmål: Kunne be om tilbakemeldinger aktivt for å bedre progresjon og kvalitet i eget arbeid.

Holdningsmål

  • Være bevisst rundt ivaretagelse av egen helse og dets betydning for egen praksis.
  • Være motivert for å reflektere rundt egne valg og motivasjon/driv i hverdagen.
  • Være motivert til å ta i mot tilbakemeldinger og reflektere over potensielt læringsutbytte av disse.
  • Effektmål: Bli motivert for å øke læringsutbyttet, slik at man kan øke kvaliteten i helsehjelp og føle økt mestring og trygghet i arbeidet.
Sist oppdatert 17.12.2024