LIS2/3
Læringsmål for LIS2/3 (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).
Kunnskapsmål
- Deltaker vet hva CBME er og forstår at fortløpende tilbakemeldinger er essensielt i spesialiseringsløpet.
- Kjenne til forskjellige former for tilbakemeldinger og hvordan disse kan gjøres konstruktive, både som sender og mottaker.
- Kjenne til begrepene læringssone og prestasjonssone.
- Bevissthet om ansvar for egen læring/progresjon.
- Effektmål: Kjenne til LISforløpets verktøy og hvordan man kan ta disse i bruk.
Ferdighetsmål
- Kunne gi konstruktive tilbakemeldinger til mindre erfarne kollegaer i supervisjonsøkter.
- Kunne be om supervisjon og veiledning og tilbakemelding på eget arbeid.
- Kunne maksimere en supervisjonsøkt ved å avstemme agenda og sette rammer.
- Kunne fungere som veileder for LIS1.
- Effektmål: Kunne be om tilbakemeldinger aktivt for å bedre progresjon og kvalitet i eget arbeid.
Holdningsmål
- Være bevisst rundt ivaretagelse av egen helse og dets betydning for egen praksis.
- Være motivert for å reflektere rundt egne valg og motivasjon/driv i hverdagen.
- Være motivert til å ta i mot tilbakemeldinger og reflektere over potensielt læringsutbytte av disse.
- Effektmål: Bli motivert for å øke læringsutbyttet, slik at man kan øke kvaliteten i helsehjelp og føle økt mestring og trygghet i arbeidet.
Sist oppdatert 17.12.2024