Overlege
Læringsmål for overleger (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).
Kunnskapsmål
- Kjenne til CBME og forstå at fortløpende tilbakemeldinger er essensielt i spesialiseringsløpet.
- Forstå begrepene supervisjon og veiledning og deres kjernerolle i medisinsk utdanning.
- Kjenne til begrepene formativ og summativ vurdering.
- Kjenne til forskjellige tilbakemeldingsformer.
- Kjenne til observasjonsverktøy/skjema og hvor de finnes.
- Effektmål: Kjenne til hvordan CBME de forskjellige elementene/verktøyene i LISutdanningen.
Ferdighetsmål
- Kunne gi konstruktive tilbakemeldinger i læringssituasjoner.
- Kunne forberede og gjennomføre gode supervisjonsøkter inkl forventningsavklaring.
- Kunne reflektere over egen rolle og kommunikasjonsform og hvordan dette kan påvirke LIS i supervisjonssituasjoner.
- Effektmål: Kunne aktivt bruke tilbakemeldinger i forskjellige situasjoner hensiktsmessig for økt læring og mestring.
Holdningsmål
- Effektmål: Være motivert for gi konstruktive tilbakemeldinger til LIS slik at både kvaliteten i pasientbehandlingen blir bedre og LIS får mulighet til å bli så god som hen kan.
Sist oppdatert 17.12.2024