logo Helse Sør-Øst

Overlege

Læringsmål for overleger (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).

Kunnskapsmål

  • Kjenne til CBME og forstå at fortløpende tilbakemeldinger er essensielt i spesialiseringsløpet.
  • Forstå begrepene supervisjon og veiledning og deres kjernerolle i medisinsk utdanning.
  • Kjenne til begrepene formativ og summativ vurdering.
  • Kjenne til forskjellige tilbakemeldingsformer.
  • Kjenne til observasjonsverktøy/skjema og hvor de finnes.
  • Effektmål: Kjenne til hvordan CBME de forskjellige elementene/verktøyene i LISutdanningen.

Ferdighetsmål

  • Kunne gi konstruktive tilbakemeldinger i læringssituasjoner.
  • Kunne forberede og gjennomføre gode supervisjonsøkter inkl forventningsavklaring.
  • Kunne reflektere over egen rolle og kommunikasjonsform og hvordan dette kan påvirke LIS i supervisjonssituasjoner.
  • Effektmål: Kunne aktivt bruke tilbakemeldinger i forskjellige situasjoner hensiktsmessig for økt læring og mestring.

Holdningsmål

  • Effektmål: Være motivert for gi konstruktive tilbakemeldinger til LIS slik at både kvaliteten i pasientbehandlingen blir bedre og LIS får mulighet til å bli så god som hen kan.
Sist oppdatert 17.12.2024