logo Helse Sør-Øst

Supervisør

Læringsmål for supervisører (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).

Kunnskapsmål

  • Forstå formålet med ny ordning/CBME.
  • Bevissthet rundt at det er konkrete, og utvalgte, ferdigheter som vurderes i supervisjon, og forstå forskjellen på formativ og summativ vurdering.
  • Kjenne til at det som vurderes bør være knyttet opp mot et læringsmål og at vurderingen har lite effekt dersom det ikke gis tilbakemelding.
  • Effektmål: Kjenne til tilbakemeldinger som kjernen i CBME og kunne gi hensiktsmessige tilbakemeldinger.

Ferdighetsmål

  • Kunne gjenkjenne supervisjonsmuligheter i klinisk hverdag og legge forutsetningene for trygg og god læring.
  • Kunne bruke spørrende tilnærming for å utforske og reflektere over supervisjonsøkten slik at læringsutbyttet blir så godt som mulig.
  • Effektmål: Kunne gi gode tilbakemeldinger i læringssonen, formativ vurdering.

Holdningsmål

  • Motivert til å gi god supervisjon og kontinuerlige tilbakemeldinger i daglige situasjoner.
  • Motivert til å gjøre LIS trygg og flink så raskt som mulig for både økt kvalitet i helsehjelpen og få bedret mestringsfølelse for LIS.
  • Effektmål: Være motivert til å gi god supervisjon og hjelpe LIS til å bli flink og trygg i sitt daglige arbeid.
Sist oppdatert 17.12.2024