Supervisør
Læringsmål for supervisører (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).
Kunnskapsmål
- Forstå formålet med ny ordning/CBME.
- Bevissthet rundt at det er konkrete, og utvalgte, ferdigheter som vurderes i supervisjon, og forstå forskjellen på formativ og summativ vurdering.
- Kjenne til at det som vurderes bør være knyttet opp mot et læringsmål og at vurderingen har lite effekt dersom det ikke gis tilbakemelding.
- Effektmål: Kjenne til tilbakemeldinger som kjernen i CBME og kunne gi hensiktsmessige tilbakemeldinger.
Ferdighetsmål
- Kunne gjenkjenne supervisjonsmuligheter i klinisk hverdag og legge forutsetningene for trygg og god læring.
- Kunne bruke spørrende tilnærming for å utforske og reflektere over supervisjonsøkten slik at læringsutbyttet blir så godt som mulig.
- Effektmål: Kunne gi gode tilbakemeldinger i læringssonen, formativ vurdering.
Holdningsmål
- Motivert til å gi god supervisjon og kontinuerlige tilbakemeldinger i daglige situasjoner.
- Motivert til å gjøre LIS trygg og flink så raskt som mulig for både økt kvalitet i helsehjelpen og få bedret mestringsfølelse for LIS.
- Effektmål: Være motivert til å gi god supervisjon og hjelpe LIS til å bli flink og trygg i sitt daglige arbeid.
Sist oppdatert 17.12.2024