Veileder
Læringsmål for veiledere (dekker hovedområdene; CBME, tilbakemeldinger, kompetansevurdering, supervisjon og veiledning).
Kunnskapsmål
- Forstå veiledningens og veileders rolle i ny ordning.
- Kjenne til forskjeller mellom ny og gammel veiledningsordning.
- Kjenne til utforskende perspektiv som inngangsport til åpenhet og refleksjon.
- Effektmål: Ha kunnskap om LISutdanningen og forståelse for veileders rolle som mentor og katalysator for refleksjon rundt LIS legerolle og gjerning.
Ferdighetsmål
- Kunne hjelpe LIS med å strukturere læringsmål og tilrettelegge for læringsaktiviteter.
- Utforske LIS perspektiv og grunnlaget for forskjellige vurderinger og avgjørelser hos LIS.
- Effektmål: Kunne få frem refleksjon rundt egen praksis, avgjørelse og rolle. (Å jobbe under stort arbeidspress, motstridende behov og LIS egen håndtering av dette)
Holdningsmål
- Motivert for å utvikle et mentorforhold og støtte LIS i å håndtere usikkerhet, feil og konflikter.
- Effektmål: Være motivert for å øke refleksjon og bevissthet rundt legerollen, grensesetting og mestring.
Sist oppdatert 17.12.2024