Prosjektet skal få på plass nye regionale løsninger som gjør det mulig for pasient å be om ny time digitalt og sykehuset skal kunne svare pasienten digitalt. Det skal også etableres bestillingsløsning for pasienter som trenger å bestille forbruksmateriell til behandlingshjelpemidler.
Prosjektet skal også utvide tjenestene for foreldre/foresatte som trenger tjenester på vegne av barn.
I tillegg har prosjektet fått på plass en ordning med å ettersende brev til pasienter som ikke åpner meldingen om at de har fått brev på helsenorge.no. Disse blir nå sendt på papir og skal bidra til at flere møter til oppsatte timer.
Fase: Gjennomføring
Styringsgruppe og prosjektleder
Styringsgruppeleder: Eli Stokke Rondeel, Helse Sør-Øst RHF. Prosjektleder: Øyvind Tobiassen, Sykehuspartner.
Aktuelt
- 18. juni 2021Enklere å følge opp egen helse
Tilgang til egen pasientjournal, digitale innkallingsbrev og mulighet for å ha dialog om timen via helsenorge.no: I løpet av de siste årene har pasienter i Helse Sør-Øst fått tilbud om flere nye tjenester som kan forenkle kontakten med sykehuset.
Sist oppdatert 09.01.2023