Vi bruker informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for at nettsidene våre skal fungere.
Les mer om våre informasjonskapsler
Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Hovedkontakter for Helse Midt-Norge logistikk

Det regionale helseforetaket har det overordnede ansvaret for inngåtte avtaler på vegne av foretaksgruppen.

Seksjon innkjøp og logistikk i RHF-et er en del av økonomiavdelingen og har regionalt prosess- og utviklingsansvar for konseptene og logistikkbetingelser og elektronisk samhandling for Helse Midt-Norge.

Spørsmål knyttet til Helse Midt-Norge og bruk av logistikkbetingelser eller konsepter rettes disse til Seksjon innkjøp og logistikk, Helse Midt-Norge. hmn.innkjop.logistikk@helse-midt.no

Logistikksenteret HMN er en del av Avdeling Logistikk og forsyning ved St Olav Hospital og har det operative leveranseansvaret for den regionale forsyningsløsningen i Helse Midt-Norge. De har følgende oppgaver:

  • Logistikktjenestene leveres til helseforetakene i Helse Midt-Norge i henhold til aktuelle tjenesteavtale, lovverk og fastsatte kvalitetskrav
  • Det gjennomføres løpende oppfølging av vareleveranser fra leverandør og at det skjer avviksrapportering til Sykehusinnkjøp hvis vedvarende/vesentlige avvik
  • Personell som utfører logistikktjenestene, har all nødvendige kompetanse relevant for tjenesten
  • Forvaltning av avtaler knyttet til lagerlokaler og anlegg blir ivaretatt, dvs. avtaler knyttet til husleie, drift, service og vedlikehold
  • Forvaltning av avtaler knyttet til transport blir ivaretatt
  • Mål og rammer som fastsettes iht. styringsmodellen for LS HMN blir fulgt

LS HMN er ansvarlig for å gjøre avtalen kjent i egen organisasjon.

Sist oppdatert 10.04.2025