Hovedkontakter for Helse Midt-Norge logistikk

Det regionale helseforetaket har det overordnede ansvaret for inngåtte avtaler på vegne av foretaksgruppen.

Seksjon innkjøp og logistikk i RHF-et er en del av økonomiavdelingen og har regionalt prosess- og utviklingsansvar for konseptene og logistikkbetingelser og elektronisk samhandling for Helse Midt-Norge.

Spørsmål knyttet til Helse Midt-Norge og bruk av logistikkbetingelser eller konsepter rettes disse til Seksjon innkjøp og logistikk, Helse Midt-Norge. hmn.innkjop.logistikk@helse-midt.no

Logistikksenteret HMN er en del av Avdeling Logistikk og forsyning ved St Olav Hospital og har det operative leveranseansvaret for den regionale forsyningsløsningen i Helse Midt-Norge. De har følgende oppgaver:

  • Logistikktjenestene leveres til helseforetakene i Helse Midt-Norge i henhold til aktuelle tjenesteavtale, lovverk og fastsatte kvalitetskrav
  • Det gjennomføres løpende oppfølging av vareleveranser fra leverandør og at det skjer avviksrapportering til Sykehusinnkjøp hvis vedvarende/vesentlige avvik
  • Personell som utfører logistikktjenestene, har all nødvendige kompetanse relevant for tjenesten
  • Forvaltning av avtaler knyttet til lagerlokaler og anlegg blir ivaretatt, dvs. avtaler knyttet til husleie, drift, service og vedlikehold
  • Forvaltning av avtaler knyttet til transport blir ivaretatt
  • Mål og rammer som fastsettes iht. styringsmodellen for LS HMN blir fulgt

LS HMN er ansvarlig for å gjøre avtalen kjent i egen organisasjon.

Helseforetaket er ansvarlig for at:

  • Tjenesteavtaler med avdeling/klinikk og eksterne kunder inngås
  • Bestillinger til LS HMN skjer i henhold til avtalt bestillings- og leveringsplan
  • Det utføres varemottak av varer fra LS HMN
  • Leveranser til avdeling/klinikk gjennomføres i henhold til avtalt leveringsplan
  • Avdeling/klinikk får nødvendig informasjon omkring sortiment og leveranser

HF er ansvarlig for å gjøre avtalen kjent i egen organisasjon.

Sykehusinnkjøp har ansvar for gjennomføring av anskaffelser, implementering og oppfølging av avtaler og alle betingelser på vegne av Helse Midt-Norge og de øvrige regionene i spesialisthelsetjenesten.

Dette gjelder avvikssaker knyttet til blant annet rest- og erstatninger, tilbakekallinger og produktreklamasjoner

For spørsmål til Sykehusinnkjøp tas disse via Sykehusinnkjøp sine nettsider https://www.sykehusinnkjop.no/

Sist oppdatert 08.01.2025