08.00-08.30 Registrering og kaffe/te
08.30-08.45 Velkommen v/rektor ved LDH Hulda Gunnlaugsdottir og viseadministrerende direktør OUS Anders Mohn Frafjord.
08.45-10.00 Læringsmiljø og fremtidens teknologi
- Edvin Schei er spesialist og professor i allmennmedisin ved Universitetet i Bergen. Han vil snakke om hva som skaper godt læringsmiljø, trivsel og vekst for medisinstudenter i sykehuspraksis.
- Arne Krokan, professor ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse NTNU som vil snakke om læring i fremtiden, teknologi og nye muligheter
10.00-10.30 Pause
10.30-12.00 Todelt sesjon – gode læringsmiljøer
Store auditoriet |
Røde auditoret |
Ett års målrettet praksis før oppstart i master i avansert klinisk intensivsykepleie
-et samarbeidsprosjekt mellom LDH og OUS.
Camilla Finsand
|
Regionalt samarbeid om LIS-utdanningen i Helse Sør-Øst
-hvordan jobbes det med utdanning av leger i spesialisering i vår region?
|
En praksismodell for fremtiden – PROFF
-bakgrunn for PROFF, utvikling av modellen og evaluering fra dem som har erfaringer fra å benytte modellen
Mette Tindvik Hansen og Anne-Grethe Gregersen
|
Virksomhetsstyrt spesialistutdanning
-hva betyr det for oss?
Kristijane Cook Hvaal, leder RegUt HSØ
|
Bedre helse og livskvalitet i Groruddalen - Lærende samhandling
-god samhandling fremmer kompetanseutvikling og læring for de samhandlende hjelperne samt at det fremmer pasienters bedring
Karin Holt og Arnhild Rydland Rønning
|
Spesialistutdanning av leger i HSØ
-RHFets handlingsplan
Tonje Tvinnereim, spesialrådgiver spesialistutdanning av leger HSØ
|
Digitalt escape room som læringsaktivitet i anatomiundervisning
-Escape Room er en måte å gi studentene oppgaver knyttet til språket som brukes i anatomi/fysiologi, som gjør at de må tenke annerledes og kreativt, og dermed at lærdommen fester på en annen måte enn mer tradisjonelle undervisningsformer gjør.
Vegar Hjermundrud og Else Britt Bruset
|
Utdanningskoordinerende overlege (UKO)
-hvordan jobber jeg?
Cecilie Bjerke, utdanningsansvarlig overlege Sykehuset Innlandet
|
Intervensjonsradiografene og casebasert virtuell simulering
-intervensjonsradiografene trener påi klinisk pasientobservasjon gjennom virtuell simulering i å observere og iverksette tiltak ut fra ulike scenarioer med virtuelle pasienter
Utheya S. Thevathas og Hugrun Ösp Egilsdottir
|
Sykehuset som utdanningsvirksomhet
-hvordan skaper vi et godt læringsmiljø i en travel hverdag?
Jørn Rasmussen, seksjonsoverlege Akutt og mottaksmedisin Vestre Viken HF
|
12.00-12.45 Lunsj
12.45-14.15 Todelt sesjon
Store auditoriet |
Røde auditoriet |
Praksisprosjektet i HSØ
- har som mål å øke kvaliteten på praksisstudiene for bachelorstudenter i HSØ. Presentasjon av prosjektet med regionale tiltak og lokale tilpasninger.
Annelie Johansson
Siv Groth Johansen
Linda Stiansen Johansson
|
Kompetansebasert utdanning for leger i spesialisering
-hvordan drive kompetansebasert utdanning av legespesialister?
|
Veiledning av studenter i praksis; nytt e- læringskurs.
-hvordan skape motivasjon og gjøre kunnskap om veiledning lettere tilgjengelig
Linn Margrethe Vold
|
Kompetansebasert medisinsk utdanning
Kari Kjeldstadli, Regional utdanningskoordinerende overlege RegUt
|
Den gode veiledningen som kan fremme læring og pasientsikkerhet
-omhandler 14 korte filmer som viser gode veiledningssituasjoner for veiledere og masterstudenter i et pasientforløp.
Ine Hotvedt Kjærra
|
Hva er et læringsmål?
Jonas With Greger, rådgiver RegUt
|
Videreutdanning i praksisveiledning med fysiske og digitale samlinger
-planlagt og gjennomført i samarbeid med praksis, og foreløpige evalueringer. Samt hvordan prosjektet kan øke kvalitet i klinisk praksis og øke samarbeidet mellom utdanning og klinikk.
Kristine Haddeland
|
Regional kompetansetrapp i kompetansevurdering, supervisjon og veiledning
Kari Kjeldstadli, Regional utdanningskoordinerende overlege RegUt og Tonje Tvinnereim, spesialrådgiver spesialistutdanning av leger HSØ
|
«Peer learning» i praksisstudier
-en pedagogisk modell for å forberede studentene på framtidens
sykepleie og øke kvaliteten på praksisveiledningen
Siri Vestby Bøe, Grethe Solvang, Cecilia Olsson og Martine Solberg Hansen
|
Læringsfremmende tilbakemelding - eksempler på kompetansevurderingsverktøy
Hege Frøen, overlege avd. for blodsykdommer OUS TBA - Anestesi OUS
|
15.20-15.30 Presentasjon av Reg dig
15.30-15.50 SamPraks, et tilbud om tverrprofesjonell samarbeidslæring ved UiO
Hilde Wøien
15.50-16.00 Oppsummering
På vegne av programkomiteen
Helse Sør-Øst, Lovisenberg diakonale høgskole og Oslo universitetssykehus
Vel møtt!