Hovedkontakter for Helse Vest logistikk
Det regionale helseforetaket har det overordnede ansvaret for inngåtte avtaler på vegne av foretaksgruppen og eier den regionale forsyningsløsningen.
Avdeling innkjøp og logistikk i RHF-et har regionalt prosess- og utviklingsansvar for konseptene og logistikkbetingelser og elektronisk samhandling for Helse Vest. Spørsmål knyttet til Helse Vest og bruk av logistikkbetingelser eller konsepter rettes til regional prosessansvarlig logistikk på e-post: sb_hvn_regionaltlager@ihelse.net
Avdeling innkjøp og logistikk har det operative ansvaret for den regionale forsyningsløsningen i Helse Vest. De har følgende oppgaver:
- følge opp driftsavtalen med ekstern driftsoperatør av forsyningssenteret, NorEngros Kjosavik/K.J.Brusdal.
- ansvar for dialog med helseforetakene, sykehusinnkjøp og leverandørene rundt sortiment
- ansvar for løpende oppbygging av sortiment på Helse Vest Forsyningssenter i henhold til standardisert prosess for sortimentsutvidelse samt etter innmeldte behov fra helseforetakene i regionen
- ansvar for avrop på avtaler knyttet til sortimentet på Helse Vest Forsyningssenter
- håndterer faktura, regnskap, logistikkavvik og reklamasjoner mot leverandørene i tett dialog med og Sykehusinnkjøp og driftsoperatøren av lager- og logistikktjenestene
Alle spørsmål kan rettes til felles e-post: sb_hvn_regionaltlager@ihelse.net
Operatøren av forsyningssenteret har ansvar for følgende driftsoppgaver:
- foretar mottak og lagring av varer iht. krav
- plukk, pakk og distribusjon til foretakene
Har leveranseansvaret knyttet til drift og vedlikehold av innkjøp- og logistikksystemer. De håndterer masterdata, varekatalog, implementering og oppfølging av elektronisk samhandling.
Generelle masterdata og varekatalog spørsmål kan gå til: sb_hvi_libraforvaltning@ihelse.net
Spørsmål om elektronisk samhandling: ehandel@helse-vest-ikt.no
Helseforetakene foretar avrop på inngåtte avtaleartikler som kjøpes inn direkte fra leverandørene. De bidrar til faglige avklaringer knyttet til anskaffelser og gjennom avtalens levetid. Helseforetakene håndterer lokale reklamasjoner og avvik i dialog med leverandørene og Sykehusinnkjøp.
Sykehusinnkjøp har ansvar for gjennomføring av anskaffelser, implementering og oppfølging av avtaler og alle betingelser på vegne av Helse Vest og de øvrige regionene i spesialisthelsetjenesten. De skal håndtere avvikssaker knyttet til blant annet rest- og erstatninger, tilbakekallinger og produktreklamasjoner.
For spørsmål til Sykehusinnkjøp tas disse via Sykehusinnkjøp sine nettsider https://www.sykehusinnkjop.no/