Andersgaard blir toppsjef i Sykehuset Innlandet

Alice Beathe Andersgaard blir ny administrerende direktør i Sykehuset Innlandet HF fra 1. januar 2017. Andersgaard fortsetter i Helse Sør-Øst RHF frem til nyttår og ivaretar i en overgangsfase de interregionale og nasjonale funksjonene knyttet til medisin og helsefag. Geir Bøhler konstitueres som fagdirektør fra mandag 24.oktober og ivaretar de regionale oppgavene.

Publisert 27.10.2016

​- Synd for oss, men veldig gledelig for Andersgaard selv og ikke minst er det et godt valg for Sykehuset Innlandet. Hun har gjort en stor innsats og har satt spor etter seg som fagdirektør i Helse Sør-Øst. Det er ingen tvil om at Sykehuset Innlandet får en meget kompetent og solid toppleder. Jeg gleder meg til å samarbeide videre med Andersgaard i hennes nye rolle, sier administrerende direktør i Helse Sør-Øst RHF, Cathrine M. Lofthus.

Alice Beathe Andersgaard har vært fagdirektør i Helse Sør-Øst RHF siden juni 2011. Hun kom fra stillingen som seksjonsoverlege ved gyn./fødeavdelingen ved Sykehuset Innlandet, Gjøvik. Tidligere har hun vært både divisjonsdirektør, viseadministrerende direktør og konstituert administrerende direktør i Sykehuset Innlandet HF.

Geir Bøhler konstitueres i stillingen som fagdirektør fra mandag 24. oktober. Han er i dag konstituert direktør for kvalitet, fag og pasientsikkerhet i Helse Sør-Øst RHF. Bøhler er generell kirurg og gastrokirurg og har vært i Helse Sør-Øst RHF siden 1. januar 2016. Han kom til Helse Sør-Øst RHF fra stillingen som klinikksjef ved Sørlandet sykehus HF.

Lenke til nettsak Sykehuset Innlandet