Fornøyd med interaktiv henvisning og rekvirering

Over 360 legekontorer kan nå sende papirløs henvisning og rekvirering til helseforetakene i Helse Sør-Øst. - Dette gjør det enklere for både pasienter og oss som skal henvise pasienten videre, sier gynekolog Theresia Maria Kasin i Kirkeparken SpesialistPraksis i Fredrikstad.

Publisert 17.11.2017
Sist oppdatert 20.11.2017
Et nærbilde av en maskin

​Prosjekt Interaktiv henvisning og rekvirering jobber med å innføre papirløs henvisning og rekvirering mellom legekontorer og helseforetak i Helse Sør-Øst. Løsningen brukes av fastlegene for rekvirering av laboratoriemedisin og henvisning til røntgenundersøkelser, og den integreres mot både legekontorenes journalsystemer og helseforetakets fagsystemer.
I Østfold er det 100 legekontorer som er tilknyttet løsningen. På Sykehuset Østfolds nettside kan du lese hva legekontor nummer 100 mener om løsningen.

Les mer om prosjektet interaktiv henvisning og rekvirering