Svært god respons på prosjekteringsoppdrag for nytt sykehus i Drammen

Tilbudsfristen for å levere tilbud i pågående konkurranse om arkitekt- og rådgivertjenester for nytt sykehus i Drammen gikk ut 29.09.17. Konkurransen omfatter alle fag fra oppstart forprosjekt til prosjektet er ferdig og sykehuset er tatt i bruk.

Publisert 30.09.2017

​Prosjektdirektør Dag Bøhler sier at responsen på konkurransen har vært veldig god, og at det foreligger tilbud fra flere meget gode tilbydere innenfor samtlige fagområder.

- Dette ser veldig interessant ut og lover bra for prosjektet, sier Bøhler.
- Dette er et stort og komplisert prosjekt som går over lang tid. Vi setter opp prosjekteringsoppdraget på en litt ny måte her, i den forstand at vi kontraherer fagvis og setter sammen et team av de presumtivt beste fagfolkene i Norge. Sammen skal vi bygge opp en slagkraftig prosjektorganisasjon som arbeider mot felles mål.

Konkurransen skal etter planen være avsluttet slik at kontrahering skjer før jul, med oppstart av forprosjektet tidlig i 2018.