H2-3 - Formål: Å gi deg som LIS innsikt i hvor ofte du aktivt bruker tilbakemelding og supervisjon i din egen kliniske hverdag, og å hjelpe deg med å identifisere hvor du kan styrke din læringspraksis.
Slik gjør du oppgaven
Du skal vurdere deg selv på tre påstander, ut fra hvordan du jobber i løpet av en vanlig uke.Bruk skalaen fra 1–5:
Aldri
Sjelden
Av og til
Ofte
Alltid
Spørsmål
Hvor ofte ber du aktivt om tilbakemelding i løpet av en uke?
Hvor ofte bruker du tilbakemelding til å justere eller forbedre egen praksis?
Hvor ofte oppsøker du supervisjon før du kjenner deg usikker?
Resultat og refleksjon
Du har stort potensial til å styrke egen læring ved å bruke tilbakemelding og supervisjon oftere. Start med å planlegge én situasjon denne uken hvor du aktivt ber om tilbakemelding.
Du bruker tilbakemelding og supervisjon delvis aktivt, men har mulighet til å gjøre det til en fast vane. Kan du velge én fast aktivitet hvor du alltid ber om tilbakemelding, som etter vakter eller prosedyrer?
Du har en sterk praksis med å bruke tilbakemelding og supervisjon aktivt. Hvordan kan du dele dine erfaringer og bidra til en bedre tilbakemeldingskultur på din arbeidsplass?
Valgfri oppgave
Skriv ned én konkret ting du ønsker å endre basert på refleksjonen, og lagre den som din egen forpliktelse:
«Denne uken skal jeg…»
Du kan lagre refleksjonen din i læringsloggen eller ta den med til neste veiledningssamtale.