Vi bruker informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for at nettsidene våre skal fungere.
Les mer om våre informasjonskapsler
Godta alle
Avvis alle
Tilpass
Hopp til innhold
Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.
Søk
Meny
Behandlingssteder
Våre helseforetak
Avtalespesialister
Avtaler med private
Private ideelle sykehus
Vårt oppdrag
Oppdragsdokument
Våre hovedoppgaver
Planer og strategier
Årsrapport og årlig melding
Nye sykehus og utviklingsprosjekter
Digitalisering og e-helse
Ventetider
Helsefaglig
Behandling
Kvalitet og pasientsikkerhet
Forskning
Innovasjon
Fagråd
Utdanning
Samhandling
Pasient- og pårørendeopplæring
Om oss
Ledige stillinger
Styret og styremøter
Ledelse
Leverandører
Brukermedvirkning
Offentlig postjournal
Høringer
Om oss
English
Søk
Søk i alt innhold
Forside
..
.
Spesialistutdanning
Alle ressurser
Spesialistutdanning
Her finner du en alfabetisk oversikt over alle ressursene med søkefunksjon.
Ressurser
Søk
23 treff
F
Fordeler med direkte observasjon
H3-1 - Formål: Å styrke bevisstheten om hvorfor direkte observasjon og tilbakemelding er verdifulle deler av spesialistutdanningen – og få deg som LIS til å reflektere over egen praksis.
Fordeler med tilbakemelding
H2-2 - Formål: Å styrke bevissthet og holdning til verdien av tilbakemelding og supervisjon gjennom refleksjon over påstander som speiler vanlige gevinster ved aktiv tilbakemeldingsbruk.
H
Hva er supervisjon og veiledning?
K2-4 - Som lege i spesialisering (LIS) møter du både supervisjon og veiledning som viktige deler av din læring i klinisk praksis. Begrepene brukes ofte om hverandre, men har ulike funksjoner og betydninger i utdanningsløpet. Å forstå forskjellen gjør deg bedre rustet til å ta aktiv del i egen utvikling.
Hvorfor tilbakemelding er avgjørende for læring
F1-1 - Tilbakemelding er et av de viktigste verktøyene for å forsterke god praksis og sikre progresjon mot selvstendig kompetanse.
K
Kompetansebasert spesialistutdanning
K3-2 - Den norske legespesialistutdanningen er basert på en kompetansebasert tilnærming, der hovedfokuset er på oppnåelse av spesifikke læringsmål fremfor kun tidsbestemte tjenesteperioder.
L
Leder for leger
Du skal sørge for at utdanningen av spesialister i virksomheten skjer innen faglig forsvarlige rammer og på en måte som sikrer tilstrekkelig kvalitet og gjennomstrømning i utdanningsløpet.
Lege i spesialisering
Hvis du åpner deg for læring, oppsøker situasjoner du lærer av, øver deg på å spørre om tilbakemeldinger og bruker dem for å utvikle deg, vil du raskere oppleve mestring.
LIS1
Nå starter det!
LIS2/3
Her skal det komme ressurser som bidrar til kompetanse som du kan bruke i din egen læring og for andres.
Livslang læring
H1-1 - Å forstå at læring aldri stopper, er avgjørende for å bli trygg i legerollen og for å levere god pasientbehandling.
M
Min holdning til supervisjon
H3-3 - Formål: Å bevisstgjøre deg som LIS på egen holdning til å bli direkte observert og vurdert i arbeid og hvordan du kan bruke erfaringene med tilbakemelding til faglig og personlig utvikling.
N
Når tilbakemelding er krevende
F2-1
Side
1
av 2
2
Sist oppdatert 10.06.2025
Fant du det du lette etter?
Ja
Nei
Skriv ut
Velg utskrift
Eget forsideark med tittel, ingress og bilde
Test PDF